Powered by Joomla CMS.
Домашня Наша школа Національно-патріотичне виховання
Національно-патріотичне виховання PDF Друк e-mail

Система  національно-патріотичного виховання

Загальноосвітньої  школи І – ІІІ ступенів № 12 м. Бердичева

Житомирської області

 

З огляду на виклики, які постали перед країною, у зв’язку з боротьбою народу з російською агресією, серед педагогічних працівників нашого навчального закладу постало питання необхідності внесення коректив у практику виховної роботи. У сучасних суспільно-політичних умовах, коли Україна ціною життя Героїв Небесної Сотні, зусиллями українських військових, добровольців, волонтерів відстоює свободу і територіальну цілісність, пріоритетного значення набуває патріотичне виховання дітей та учнівської молоді.Ідеалом виховання виступає різнобічний та гармонійний розвинений національно свідомий, високоосвічений, життєво компетентний громадянин, здатний до саморозвитку та самовдосконалення. Виховати свідомого громадянина -  означає виховати патріота, адже  патріотизм — серцевина людини, основа її активної позиції.

У сучасній педагогічній літературі виділяють три рівні патріотизму:

1.Етнічний патріотизм,що ґрунтується на почутті власної причетності до свого народу, на любові до рідної мови, культури, до власної історії тощо.

2. Територіальний патріотизм базується на любові до того місця на землі (до місцевості, ландшафту, клімату тощо), де людина народилася.

3. Державний патріотизм ґрунтується на остаточній меті нації – побудові власної держави, державному самовизначенні, державницькому світогляді та державницькому почутті ; це вищий патріотизм, який базується на державній ідеології та пов'язаний з почуттям громадянськості. З огляду на те, що у житті  всі три складові патріотизму  знаходяться у тісному взаємозв’язку, залежать один від одного і за цієї умови утворюють систематичність, цілісність і національну спрямованість патріотичного виховання, свою роботу об’єднуємо у напрямки (далі - вектори):

«МИ – учні своєї школи», «МИ - бердичівляни», «МИ - Українці»,

«МИ - громадяни».

Кожен з векторів  являє собою поєднання технологій, прийомів, методів, ідей, засобів та педагогічних  знахідок, що забезпечуються системним функціонуванням усіх структурних підрозділів виховної системи нашого закладу в тісній інтеграції з іншими соціальними інститутами, що мають прямий, або опосередкований влив на виховання патріотичних почуттів у дітей. 

 

І «МИ – учні своєї школи»:

1. Учнівське самоврядування.

Педагогічним колективом ЗОШ № 12 приділяється значна увага  розвитку громадянської свідомості, формування активної життєвої позиції учнів через учнівське самоврядування, основною метою  якого є   виховати в дітей  активну життєву позицію, підготувати їх до дієвої участі в демократичному управлінні суспільством. Учні проявляють ініціативу в організації змістовного дозвілля, самостійність у вирішенні багатьох питань, беруть активну участь у заходах шкільного та міського рівнів. На рахунку шкільного учнівського комітету підготовка та проведення Дня самоврядування, Посвяти в старшокласники, вечора-зустрічі з випускниками, святкових тематичних дискотек. Шкільний учнівський комітет став ініціатором та учасником багатьох благодійних акцій, разом зі своїми кураторами  вони організовують та проводять загальношкільні акції  декілька раз на рік, в яких беруть участь всі класні колективи.  Проте особливе місце в даному напрямку роботи, займає організація волонтерської діяльності, з метою надання матеріальної і моральної допомоги воїнам учасникам  АТО, а також місцевому мирному населенню:

·         «Замість квітів – подарунок захиснику Вітчизни» -

перейнявши  позитивний досвід однієї з київських шкіл,  учні 10 і 11 класів у день Першого дзвоника прийшли до школи без квітів, проте зібрали гроші і придбали теплі шкарпетки для наших воїнів, акція постійнодіюча;

·         «Подарунок у коробці» -

збір продуктів харчування і засобів особистої гігієни, канцелярських товарів, іграшок, книжок та одягу для мирного населення зони АТО.  Зібрані речі упаковуються в подарункові коробки, до яких прикріплюються листівки з побажаннями, малюнки, листи. Звичайно, найголовніше побажання  - це закінчення війни і мир на нашій землі, акція постійнодіюча;

·         загальношкільна акція «Осене, подаруй нам мир» -

жителі мікрорайону Червона гора, учні, вчителі школи отримали символічних голубів з побажаннями миру, добра та завершення війни на Донбасі. Підсумком дня стала загальношкільна лінійка, підготовлена учнями 9-Б класу та їх класним керівником Кирилюк А.О.,  на якій  звучали заклики дітей про припинення війни не лише в Україні, а й у всьому світі. З надією на світле майбутнє країни вони випустили в небо білі  кульки та голубів - символи миру, 19 вересня;

·         «Лист військовому», «Лист пораненому» і «Малюнок миру»,

як і всі вищевказані, – постійно діючі;

·         «Ялинка для захисника» -

кожен класний колектив виготовив штучні ялинки, які були передані через військових та представників благодійної волонтерської організації «Крила Фенікса» бійцям АТО, грудень;

·         «Мак пам’яті» -

в рамках підготовки до відзначення Дня пам’яті та примирення кожною дитиною з  1 по 11 клас було виготовлено пам’ятний знак – червоний мак.

2. Традиційні шкільні свята і заходи.

Школа має свою багату iсторiю ,символiку та традицiї, деякi з них зовсiм ще новi, iншi - багаторічні. Головними лiтописцями i хранителями iсторiї  школи являються самi учнi i вчителі.Традиції школи - це духовний стан кожного учня,  вчителя та працівників школи. І в залежності від їх кількості та значення традицій і звичаїв, можна сказати про стосунки у колективі, адже спільна справа зближує, загартовує, а також і виховує. Саме тому в закладі створений календар традиційних свят:

·          «Посята в «Барвінчата»» - класні керівники 1-х класів Бойко Л.Л., Каленська Н.В., Ничипорук І.В.;

·         «Посвята в п’ятикласники» -  класні керівники 5-х класів Жуковська А.В., Качуріна С.А., Мариневич С.І.;

·         «Посвята в козачата» - (класні керівники Янчевська І.Г., Дубенюк О.А., Філіпчук О.П..);

·         «Посвята в дев’ятикласники» (класні керівники Михалюк А.Д., Шаповал В.В.);

·         «Вечір зустрічі з випускниками школи» (Порхун О.М.).

ІІ «МИ - бердичівляни»:

1. Шкільні виховні заходи:

·         виховні години «Видатні постаті мого Бердичева», класні керівники 1-11 класів, вересень;

·         віртуальна подорож «Місто чотирьох культур», бібліотекар Паціонова Л.Г.

3. Створено електронний  проект «Бердичівляни на захисті територіальної цілісності і незалежності нашої країни» ,  бібліотекар Паціонова Л.Г., вересень – листопад;

3. Участь у загальноміських заходах:

·         відкриття меморіальної дошки захиснику Вітчизни  Старікову Євгену (учень ЗОШ № 12);

·         відкриття меморіальної дошки захиснику Вітчизни Седлецькому Сергію (житель мікрорайону);

·         заходи, присвячені вшануванню пам’яті Є.Старікова (протягом року);

·         виступ на мітингу, присвяченому вшануванню учасників бойових дій на території інших держав (Куценко О., 10 клас), 15 лютого;

·         «Бердичів – місто європейське», 15 травня (Мазур О.І.).

ІІІ «МИ - Українці»:

1. Організація і проведення традиційних свят народного календаря:

         Андріївські вечорниці – вчитель української мови і літератури Погорєлова Н.М., керівник вокального гуртка, 12 грудня;

         Свято Миколая в школі, грудень –  класні керівники 5-х класів., 19 грудня;

         Свято «Великодні дзвони», травень, класний керівник 4-Б класу Приходько І.Д.

2. Цикл екскурсійних подорожей Україною.

Протягом  2014-2015 н.р. організовано екскурсійні поїздки учнів:

Класний керівник

Екскурсія

Термін

 

1.

Мариневич С.І.

Місто Київ, Музей ВВв, з/з «Мижегір’я»

Вересень

2.

Вауліч С.І.

Місто Київ, Музей ВВв

Вересень

3.

Бойко Л.Л.

Місто Вінниця, краєзнавчий музей, кондитерська фабрика «Рошен»

Жовтень

4.

Одинецька Г.В.

Місто Кам’янець-Подільський, фортеця

Жовтень

5.

Андрійчук О.В.

Місто Кам’янець-Подільський, фортеця

Жовтень

6.

Андрушенко В.Е.

Місто Львів

Жовтень

 

7.

Дубенюк О.А.

Місто Київ, фабрика новорічних іграшок, страусина ферма

Грудень

8.

Янчевська І.Г.

Місто Київ, фабрика новорічних іграшок, страусина ферма

Листопад

9.

Янчевська І.Г.

Київська область, с. Буки

 

Травень

10.

Стельмах Л.В., Приходько І.Д., Санюк О.В.

м. Житомир музей Космонавтики та  Ремесличний музей

Травень

3. Участь у  конкурсах знавців рідної мови:

ІІ етап  V Міжнародного мовно-літературного конкурсу  учнівської та студентської молоді  імені Тараса Шевченка 2015-2016 н.р.:

ПІ дитини

Клас

Місце

ПІБ вчителя

1.

Дроган  Тетяна

 

8

І

Криницька Наталія

Володимирівна

2.

Шимченко Діана

 

6-А

ІІ

Одинецька Галина

Володимирівна

3.

Петрівська  Марія

 

5-А

ІІІ

Погорєлова Наталія

Миколаївна

4.

Марков  Андрій 

 

5-Б

ІІІ

Семененко Олена

Миколаївна

5.

Філінюк  Евеліна

 

9-А

ІІІ

Криницька Наталія

Володимирівна

4. Оновлення народознавчого куточку.

5. Участь учнів в міському конкурсі «Мій рідний край. Моя земля»:

Назва експонату

Автор роботи

Керівник

Місце

1.

Ілюстрація до твору Т.Г.Шевченка «Поставлю хату і кімнату».

Гурток «Творча країна».

Полонська Т.В.

І

3.

Український оберіг.

Сінчук Дар’я, Черненко Ольга.

Філіпчук О.П.

І

4.

«Осінній каравай».

Сінчук Дар’я, Черненко Ольга.

Філіпчук О.П.

І

5.

Панно «Моя квітуча Україна».

5-А клас.

Дубенюк О.А.

І

6. Участь у міському та обласному етапах  заочного конкурсу юних фотоаматорів «Моя Україна»

Назва фотороботи

Автор роботи

Етап

Місце

 

2014-2015

 

 

 

1.

«Українкою я народилася»

Рудіна О.

Міський

Обласний

І

ІІ

2.

«І це все мені? Мені!»

Рудіна О.

Міський

Обласний

І

ІІ

3.

«Мій дивосвіт»

Калакай Н.

Міський

ІІ

4.

«Лісова пісня»

Калакай Н.

Міський

ІІІ

 

2015-2016

 

 

 

1.

«Моя найкраща подруга Ванда»

Пушкарук Є.

Міський

ІІІ

ІV «МИ - громадяни».

1. Проведення Місячників та тематичних тижнів:

Місячник правових знань, жовтень;

Місячник героїко-патріотичної роботи, листопад-грудень (05.12.2014 отримано грамоту міського голови В.К.Мазура за І місце у змаганнях та заходах, які проходили в рамках Місячника оборонно-масової роботи;

Тиждень права, грудень. 

2. Обов’язковим є відзначення і святкування державних свят і визначних дат за окремими планами заходів, що включають конкурси стіннівок та дитячого малюнку, тематичні виставки літератури в бібліотечно-інформаційному центрі, захист проектних робіт учнів, тощо.  Проте щоразу проводяться виховні години по класам і відкриті загальношкільні заходи:

ü  День Партизанської слави  -  тематичний захід  «А ми ту славу збережемо»,відвідання  представниками учнівського самоврядування відвідано ветерана ІІ Світової Війни Дутчик О.Ф.;

ü  День українського козацтва - відкритий виховний захід «Козацькі забави» серед учнів шостих класів;

ü  День Гі́дності та Свобо́ди - 21 листопада – відзначається низкою заходів, в яких беруть  участь всі класні колективи;

ü  День пам’яті жертв голодомору та політичних репресій - вечір-реквієм «Свіча пам’яті»;

ü  День Збройних Сил України – спортивно-патріотичні змагання між збірними командами вчителів і учнів, із залученням військовослужбовців, медичних працівників амбулаторії сімейного лікаря та представників волонтерської організації «Крила Фенікса» та зустрічі з військовослужбовцями в 8 – 11 класах;

ü  День Соборності України – загальношкільна акція «Ланцюг миру»;

ü  Дня пам’яті героїв Крут - тематичний тиждень «Герої завжди поміж нас»;

ü  День вшанування учасників бойових дій на території інших держав - тематичний тиждень  «Герої завжди поміж нас» - виховні заходи, із запрошенням ветеранів війни в Афганістані; загальношкільний захід «Час і досі не загоїв рани», участь учнів у міському мітингу (виступ учня 10 класу Куценка О.);

ü  Відзначення річниці трагедії на ЧАЕС. Загальношкільний захід, на який були запрошені ліквідатори аварії,;

ü  День пам’яті та примирення, травень. В загальношкільному заході «Пам’ятаємо. Перемагаємо» взяли участь усі класні колективи 6-10 класів. Проведено відкриті виховні години у 5-В класі «Ми будемо завжди пам’ятати» - класний керівник Янчевська І.Г. та у 2-Б класі «Пам’ятаємо. Перемагаємо» - класний керівник Кузик Т.Т. Усі відзначені заходи пройшли за участі ветеранів ІІ Світової війни  та ветеранів  ЗСУ, відвідано  ветерана ВВв Дудчик О.Ф.;

ü  День Героїв – травень - відзначено проведенням заходу біля меморіального знака, встановленого на честь захисника Вітчизни Старікова Є. та виховними заходами в 1-11 класах (класні керівники).

3. Цикл уроків мужності «З Україною в серці»:

 

 

 

КЛАСНИЙ  КЕРІВНИК

Тема

Дата

Власюк Ірина Станіславівна

«Діти України за мир»       

07.10

Булгар Ольга Романівна

«Пам’ять серця»

29.10

Купчишина Елла Володимирівна

«Діти України за мир»

07.10

Туровська Аліна Йосипівна

«Герої живуть серед нас»

14.10

Пудровська Алла Борисівна

«Вклонімося низько солдатам України»

17.11

Кузик Тетяна Тимофіївна

«Вклонімось низько до землі»

24.11

Манзенюк Ніна Миколаївна

«Ми вас пам’ятаємо»

13.10

Стельмах Лариса Василівна

«Ураїна в серці кожного»

13.10

Приходько Іванна Дмитрівна

«Героями не народжуються»

06.10

Санюк Олена Володимирівна

«Героями не народжуються»

20.10

Бойко Лариса Леонідівна

«На захисті суверенності України»

20.10

Нечипорук Інна Володимирівна

«Вітчизна слави і доблесті край»

28.10

Каленська Наталія Вікторівна

«ми віримо у вас, наші захисники»

20.10

Дубенюк Оксана Анатоліївна

«З Україною в серці»

19.09

Полонська Тетяна Василівна

«У вічній пам’яті народній»

27.10

Янчевська Ілона Геннадіївна

«Вклоняємось доземно всім солдатам»

12.11

Одинецька Галина Володимирівна

«Вони – захисники Вітчизни»

20.10

Андрійчук Олена Володимирівна

«Патріотизм – нагальна потреба справжнього Українця»

17.09

Гімальдінова Наталія Анатоліївна

«Честь, Сила, Слава мого народу»

19.09

Погорєлова Наталія Миколаївна

«Захистити Україну – наш обовязок»

17.10

Вауліч Тетяна Георгіївна

«Батьківщина у вогні» (в музеї історії м. Києва)

13.09

Михалюк Алла Дмитрівна

 

«Герої Бердичева»

14.11

Захожа Галина Борисівна

«З Україною у серці»

21.11

Мариневич Світлана Іванівна

«Батьківщина у вогні» (в музеї історії м. Києва)

13.09

Кирилюк Алла Олексіївна

«Бойовий шлях 26 артбригади»

16.10

Калінічева Любов Ярославівна

«Героїзм. Сила й дух мого народу»

13.09

Андрушенко Володимир Едуардович

«Захист держави – обовязок кожного громадянина»

26.09

 

 

В закладі функціонує Музей історії школи, як інструмент патріотичного виховання учнів, адже патріотизм, любов до країни починається з любові до школи, вулиці, міста, тощо.  Робота музею  здійснюється за напрямками: дослідницький, пошуковий, екскурсійний.

В музеї представлені розділи:

І. Історія виникнення школи: від минулого до сучасного.

ІІ. Зміни поколінь вчитель – учень – випускник.

ІІІ. Велика Вітчизняна війна (активізація опорних знань учнів з перебігу подій 1941-1945рр. у нашому краї).

IV. Спортивне обличчя школи.

V. Наші таланти.

З початку ІІ  семестру 2014-2015 н.р. розпочато пошукову роботу по збору інформації, для відкриття експозиційного розділу, пов’язаного з учнями, які відстоюють незалежність і територіальну цілісність України в зоні проведення АТО.У 2014 – 2015 н.р. за підсумками міського огляду – конкурсу на кращий музей наш заклад був відзначений грамотою та грошовою винагородою за ІІІ місце.

Проте система виховання учнівської молоді через функціонування шкільного музею потребує реорганізації та вдосконалення.

Під керівництвом вчителя ЗВ в закладі працює військово-патріотичний гурток «Зірниця». Дівчата і хлопці займаються в оновленому тирі, де оволодівають загальновійськовими вміннями та навичками, а також умінням надавати першу невідкладну допомогу та діяти у надзвичайних ситуаціях. У першості серед учнів загальноосвітніх закладів з кульової стрільби у 2014-2015 н.р.  гуртківці «Зірниця» посіли І командне місце, виборовши в особистій першості Онищук Павло (11) - І місце, Мережаний Євген (11) - ІІ місце, Топчій Роман (10) - ІІІ місце в межах Місячника героїко-патріотичного виховання та І командне місце в межах Місячника оборонно-масової роботи (Онищук П., Черненко О., Топчій Р.). В травні 2015 року на базі закладу було проведено міський воєнізований крос, присвячений Дню Примирення та Перемоги в якому команда ЗОШ № 12 у складі учнів 11 класу Лащо Д. та Мережаного Є.  посіла І командне місце.  Мережаний Є. виборов 3 місце в особистій першості по спорядженню магазину до АК.

З метою  формування психологічної та фізичної готовності  молоді до виконання громадянського та конституційного обов'язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвитку  мотивації молоді до державної та військової служби, навчальний заклад  тісно співпрацює  з в/ч А - 3091, повністю виправдовуючи свою неофіційну назву «Гвардійська школа». Це і  участь офіцерів в шкільних святах і заходах, організація спільних концертів в БО, вітання військовослужбовців зі святами, екскурсії у військову частину, музей Бойової слави.  Проте, з 2014, у зв’язку з участю воїнів 26 артилерійської бригади в АТО, співпраця  набула дещо нового забарвлення і крім традиційних заходів, відображалась в організації урочистих зустрічей військовослужбовців, що повертаються  з зони бойових дій, організації зустрічей з військовими під час уроків і виховних заходів  та у проведенні волонтерських акцій. 

Важливу роль і належну підтримку в формуванні патріотичних почуттів учнів відіграє  інтеграція зусиль  школи з громадськими організаціями: спілкою ветеранів ВВв, ветеранів Афганістану /воїнів-інтернаціоналістів/, міською організацією Товариства сприяння обороні України, міською спілкою "Чорнобиль", міським осередком Житомирської обласної Ради Українського фонду "Реабілітація дітей - інвалідів", волонтерською організацією «Крила Фенікса». Така співпраця відображається в організації  екскурсій, участі у спільних заходах та акціях, проведенні тематичних місячників, зустрічах з діячами культури і мистецтва, ветеранами ВВв, воїнами-інтернаціоналістами, ліквідаторами аварії на ЧАЕС.

Патріотами не народжуються, патріотизм не закладений у генах, це не природна, а соціальна якість і тому не успадковується, а формується в процесі патріотичного виховання.Саме тому, педагогічний колектив закладу постійно перебуває у  пошуках нових форм організації роботи щодо формування патріотичних почуттів своїх вихованців шляхом самоосвіти, обміну досвідом,  участі в роботі шкільних, міських МО та семінарах  класних керівників, педагогів-організаторів, заступників директора з ВР,   організації їх на базі свого навчального закладу.

 

   

 

Пошук

Вхід



Калькулятор расчета пеноблоков смотрите на этом ресурсе
Все о каркасном доме можно найти здесь http://stroidom-shop.ru
Как снять комнату в коммунальной квартире смотрите тут comintour.net

TERRITORY12